Ableton Push 3

Ik heb een tijdje een push 2 gehad, maar had hem alweer verkocht voordat ik mij er goed in verdiept had.

Zit nu te twijfelen om toch weer een push 3 controller aan te schaffen.

Heb wel een vraagje: hoe zit het met bedienen van vst effecten/instrumenten via de push 3. Moet je zelf mappings maken of kun je automatisch al het een en ander doen?

Ik heb een tijdje een push 2 gehad, maar had hem alweer verkocht voordat ik mij er goed in verdiept had.

Zit nu te twijfelen om toch weer een push 3 controller aan te schaffen.

Heb wel een vraagje: hoe zit het met bedienen van vst effecten/instrumenten via de push 3. Moet je zelf mappings maken of kun je automatisch al het een en ander doen?
Zelf maken. Is niet veel werk en hoeft maar 1x (save als preset). De presets heb ik op een streamdeck. Werkt lekker snel. Je kan soms ook alle mappings configureren door configure aan te zetten en een patch te wisselen, maar dan krijg je snel meer dan 100 mappings die allemaal door elkaar staan. Vind ik totaal niet handig.

Thanks, het begint wel te kriebelen om er eentje aan te schaffen dan 😁

Ableton Live Suite heb ik al jaren. Push 3 standalone heb ik nu 3 weken. Dit is mijn 1ste ervaring met Push. De workflow / UX vind ik top. Werkt lekker snel, bespaart mij tijd, meer focus op muziek. Best stabiel. En de nieuwe beta ziet er ook goed uit. Heerlijk ….een aanrader. Controller mode werkt ook goed. Maar die gebruik eigenlijk niet veel. Eindelijk zonder laptop live on stage. Hij gaat blijven :)

Goed om te horen dat je er veel plezier aan hebt.

ik heb inmiddels een push 3 controller besteld. Hoop dat hij snel binnenkomt 😁

Wellicht dat ik hem later nog eens upgrade ook, wie weet!

Call me crazy, maar ik heb er inmiddels twee (standalone).
Samen met een DJ mixer en wat externe effecten een super fijne en flexibele live setup.
Het mooie er van is dat je steeds nieuwe projecten kan blijven laden alsof het losse tracks zijn.
Op die manier kan ik al mijn jams en noodles tot in lengte van dagen blijven remixen.
Ik zoek al zo lang naar een setup waar dit mee kan en waarbij alles mogelijk is.
Syncen doe ik door middel van handmatig beat matchen. Krijg je nog een beetje dat oude vinyl gevoel waarbij magie ontstaat als hij er eerst net een beetje naast loopt en hij uiteindelijk toch in sync valt. (gaat overigens erg makkelijk).
Ik ga binnenkort wat live sets opnemen en die zal ik hier delen.

Ben wel benieuwd naar je filmpje als die af is @Roonan. Klinkt als een vette setup om mee te knallen !

Call me crazy, maar ik heb er inmiddels twee (standalone).
Samen met een DJ mixer en wat externe effecten een super fijne en flexibele live setup.
Het mooie er van is dat je steeds nieuwe projecten kan blijven laden alsof het losse tracks zijn.
Op die manier kan ik al mijn jams en noodles tot in lengte van dagen blijven remixen.
Ik zoek al zo lang naar een setup waar dit mee kan en waarbij alles mogelijk is.
Syncen doe ik door middel van handmatig beat matchen. Krijg je nog een beetje dat oude vinyl gevoel waarbij magie ontstaat als hij er eerst net een beetje naast loopt en hij uiteindelijk toch in sync valt. (gaat overigens erg makkelijk).
Ik ga binnenkort wat live sets opnemen en die zal ik hier delen.

tof! Is het handmatig syncen een keuze? Want lijkt me dat je toch wel gewoon via ableton link kan syncen?

tof! Is het handmatig syncen een keuze? Want lijkt me dat je toch wel gewoon via ableton link kan syncen?
Het is een bewuste keuze. Je kan inderdaad syncen via midi (en wellicht ook wel via link), maar je zal Push toch echt moeten stoppen om een nieuw project te laden terwijl de andere doorloopt. Het is dan erg lastig om die vervolgens weer mee te laten lopen zonder de tweede ook te stoppen (met link wellicht niet?). Op deze handmatige manier kan je prima stoppen, project laden en weer aanhaken. Het kan wellicht ook met een E-RM multiclock, want daar kan je 4 slaves mee starten, stoppen en zelfs nugden, maar dan moet de Push 3 wel perfect als slave werken. Dat werkte nog niet goed bij mij. Daarnaast zullen de meeste grooveboxen de beste timing hebben als ze zelf master zijn. Het scheelt al met al een hoop gedoe. Het enige nadeel is dat je zelf de sync handmatig zal moeten bewerkstelligen, maar in de praktijk bleek dat niet zo moeilijk (ik weet natuurlijk exact wat het tempo is van elk project). Het starten doe ik met de hand en de sync zoek ik op door de tempo iets omhoog of iets omlaag te draaien tot hij goed loopt. Dan tempo snel gelijk zetten met de source en voilà. Is echt niet lastig. Het voegt zelfs iets organisch toe vind ik, omdat de sync nooit 100% hetzelfde is elke keer.

Die van mij is onderweg 😁 moet mijzelf inhouden om niet bij de deur te gaan staan wachten haha

Er zijn al wat updates uit en ik begrijp dat er op korte termijn een grote public beta komt voor nieuwe standalone firmware. Moet je je wel voor opgeven.

Er zijn al wat updates uit en ik begrijp dat er op korte termijn een grote public beta komt voor nieuwe standalone firmware. Moet je je wel voor opgeven.
Ah thnx voor de info. Software bugs ben ik nooit zo bang voor, daarvan weet ik dat ze uiteindelijk wel opgelost worden, zeker door een bedrijf als Ableton. Hardware issues ben ik wat meer huiverig voor, maar ook daarvoor vind ik Ableton wel een betrouwbare partij, als er echt wat speelt zullen ze ook dat wel fixen of een alternatieve oplossing voor bieden (bv bepaalde discounts of zo).

Back