Bax service

L56

I can has synthsaiser?
Ja ik vind 30 dagen bedenktijd ook te lang, moet je je voorstellen dat je 30 dagen lang in een winkel een synth staat uit te proberen en hem dan toch niet neemt.. :D
Weet je hoe vaak ik vroegah naar een muziek winkel ging voordat ik iets kocht?

Maar goed: koop iets en stuur het lekker binnen 14 dagen terug als je er zo mee zit.

Of koop bij een winkel die het niet aanbiedt. Ik snap dat gezeur over een dienst die in JOUW voordeel werkt niet. (met jou bedoel ik iedereen die 30 dagen te lang vindt, niet iemand specifiek)

Deze hele thread gaat 99% over wat Bax verkeerd doet. Doen ze iets goed is ook niet goed.

(Nee ik werkt niet bij Bax en heb niets met Bax. )

Furious5

ENOUGH ALREADY!
ik las eens een atikel dat ging over koffiekannen in treinen in Scandinavie.. Reizigers konden zelf koffie inschenken en gingen daar netjes mee om. Dat was onmogelijk in Nederlandse treinen vanwegen de aso mentatiliteit hier, die koffiekannen zouden gejat of gesloopt worden. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Bax met zoveel b-stock zit.. de verotte mentaliteit tegenwoordig...

Laatst gewijzigd:

Nap

Licht gezwollen lid
1659882047817.png

Dit plaatje krijg ik altijd in mijn hoofd als ik het woord "tegenwoordig" in combinatie met iets negatiefs lees :D

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
ik las eens een atikel dat ging over koffiekannen in treinen in Scandinavie.. Reizigers konden zelf koffie inschenken en gingen daar netjes mee om. Dat was onmogelijk in Nederlandse treinen vanwegen de aso mentatiliteit hier, die koffiekannen zouden gejat of gesloopt worden.
Ja wat je zegt, ik was een jaar of zeven terug in Zweden en in een wat kleinere plaats stopten we met de auto in een straat tegenover het spoorstation.
Ik moest naar het toilet en vroeg daar in het station waar die was, ze vertelden me dat het was het station uit, 50 meter naar rechts en daar kon je naar het toilet.
Ik terug en liep het toilet binnen, een prachtig betegelde ruimte, helemaal schoon met keurige wasbakken en spiegels, veel mensen zouden zo'n toilet thuis willen hebben dacht ik op dat moment!
Niets kapot of gesloopt, echt alles netjes, warm en koud water, zacht muziekje op de achtergrond. :okdan:
We waren met een BMW wagon aan het rondrijden daar en we hebben geen moment tijdens de vakantie het gevoel gehad dat de wagen wel 'ns opengebroken kon zijn en onze spullen gejat zouden zijn als we ergens geparkeerd stonden.
Ik heb wel begrepen van het nieuws dat in sommige grote steden het in enkele buurten minder plezierig is maar de rust en ruimte die ik daar ervaarde was een verademing tov Nederland kan ik wel zeggen.

ferbose

Stamgast
Ja, het is af en toe echt verschrikkelijk gesteld hier... We waren een tijdje geleden in Doetinchem waar een Elephant parade was georganiseerd met een kudde prachtige levensgrote olifant kunstwerken om aandacht te vragen voor de moeilijke positie van deze dieren. De kunstwerken hebben Londen, Milaan, Amsterdam, Rio de Janeiro en Dubai overleeft en uitgerekent in NL worden ze omgekieperd en kapot gemaakt door onbekenden. Toen vroegen we ons ook al af of dat nu alleen hier gebeurt, ik vrees van wel...

Capture.PNG

Misschien wordt het tijd om Zweeds te leren, een Clavia aan te schaffen en naar Zweden te vertrekken :D

demian

Tijdelijk lid
Weet je hoe vaak ik vroegah naar een muziek winkel ging voordat ik iets kocht?

Maar goed: koop iets en stuur het lekker binnen 14 dagen terug als je er zo mee zit.

Of koop bij een winkel die het niet aanbiedt. Ik snap dat gezeur over een dienst die in JOUW voordeel werkt niet. (met jou bedoel ik iedereen die 30 dagen te lang vindt, niet iemand specifiek)

Deze hele thread gaat 99% over wat Bax verkeerd doet. Doen ze iets goed is ook niet goed.

(Nee ik werkt niet bij Bax en heb niets met Bax. )
Ik heb de argumenten al aangevoerd, de afvalberg wordt beduidend groter door het retourbeleid, daarnaast is er geen voordeel, want alles wordt doorberekend in de prijs.
Daarnaast denk ik dat de concurrentie tussen shops een stuk harder is door dit beleid, niet iedereen kan het zich permitteren om met een grote voorraad b stock te blijven zitten.

de rust en ruimte die ik daar ervaarde was een verademing tov Nederland kan ik wel zeggen.

Misschien wordt het tijd om Zweeds te leren, een Clavia aan te schaffen en naar Zweden te vertrekken :D

Alweer een hele tijd terug in Nederland, maar het went nog steeds niet wat betreft die dingen hierboven genoemd. Om één of andere reden weten een heleboel in dit land niet hoe ze zich moeten gedragen in de openbare ruimte, mist bijna elk respect voor anderen en hun eigendommen, en noem maar op. Plus dat het hier overvol is en veel te druk. En ik woon dan in de dunst bevolkte provincie... Binnen Europa staan Zweden en Ierland ongeveer bovenaan het lijstje als bestemming om nog 'ns weer te emigreren. Buiten Europa kan ook, maar dat is wel beetje een gedoe en kan ook prijzig zijn weet ik uit ervaring.

Septic

ex Modular addict
Ik zeg maar een ding, restocking fee voor al die retouren, niet alleen voor instrumenten maar ook voor zalando enzo. Als je geen keuze kan maken, moet je gewooon je geld op je rekening laten staan en niet lekker egoistisch zijn. Zolang dit soort dingen nog kunnen neem ik het hele klimaatverhaal niet serieus, immers, dit zou het eerste zijn om te temperen. Net zoals al die gratis shit (lees plastic troep) die je krijgt bij sommige ketens en dan gelijk de prullenbak ingaan. Wat een grondstof verspilling allemaal.

Het effect van de retouren moeten we ook niet overdrijven. Lees een vraag van een EP-lid en antwoord van de EC, zo blijkt onderzoek dat de retouren in Duitsland goed is voor 0,0262% van de totale CO2-uitstoot. Men denkt kennelijk wel na over maatregelen om iets aan de negatieve effecten van de huidige regeling te doen. Een restocking fee voelt de consument natuurlijk wel en dat kan helpen om het gedrag van die consument te beïnvloeden, maar het staat wel op gespannen voet met de gedachte achter de regeling. Namelijk dat je als consument een gekocht product kun bekijken en proberen zoals je dat ook kunt in een fysieke winkel, en als het niet bevalt je het gemakkelijk kunt retourneren. Ik hoef in een fysieke winkel ook niet te betalen als ik iets bekijk en besluit om het toch niet te kopen.

Nap

Licht gezwollen lid
Één opgeblazen brandstofdepot in de Oekraïene veroorzaakt waarschijnlijk meer CO2 uitstoot dan een jaar lang retouren in de hele Benelux. Maar laten we vooral de boven ons gestelden gaan smeken of ze de retourrechten van ons particuliere consumenten af willen breken want daar gaan we dan de wereld mee redden.

ferbose

Stamgast
Ik denk dat er inderdaad niet 1 simpele oplossing is voor dit probleem en dat er voor iedere 'oplossing' weer een nieuw probleem ontstaat door de gevolgen. Retourmogelijkheden zorgen er ook voor dat artikelen die niet gebruikt gaan worden een tweede kans krijgen, restocking fees zouden dat gedrag kunnen beïnvloeden. Verder vrees ik dat restocking fees en beperktere retourmogelijkheden vooral financieel voordeel opleveren voor de grote ketens.

JugJug

geregistreert lit
Één opgeblazen brandstofdepot in de Oekraïene veroorzaakt waarschijnlijk meer CO2 uitstoot dan een jaar lang retouren in de hele Benelux. Maar laten we vooral de boven ons gestelden gaan smeken of ze de retourrechten van ons particuliere consumenten af willen breken want daar gaan we dan de wereld mee redden.
Kromme logica; het is niet omdat a>b, dat b daarom mag.

Sander02

Just give me the juice...
Nee, maar de symbolische druppel op de gloeiende plaat komt wel altijd bij de consument terecht. Die mag inleveren. Het geld gaat ondertussen altijd de andere kant op.
Het is net een spelletje "tikkertje", in het vraag-aanbod keten krijgt degene aan het einde het Tikkie: dat zijn wij :)

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Nee, maar de symbolische druppel op de gloeiende plaat komt wel altijd bij de consument terecht. Die mag inleveren. Het geld gaat ondertussen altijd de andere kant op.
Beetje off topic maar je hebt wel gelijk, in Polen staan nog een stuk of 50 kolencentrales waaronder de grootste en meest vervuilende van Europa en die hebben het voorlopig voor elkaar dat ze in ieder geval kunnen uitstellen tot 2038 en dan is het nog niet zeker of ze aan de Europese regels qua stikstof gaan voldoen.
En wij hier in Nederland worden 3 keer per week in nieuwsprogramma's lastig gevallen dat we aan de zonnepanelen en warmtepompen moeten terwijl het energienet het niet aan kan en we betalen de hoogste energieprijs van alle Eurolanden want wij gaan de wereld redden. :D

Eprom

Stamgast
Ik heb 22 jaar lang in een muziekwinkel gewerkt en op het laatst was het gewoon niet meer rendabel; grote merken als Yamaha, Behringer, Korg en Roland hadden een belabberde winstmarge en je kon er alleen iets aan verdienen als je massaal inkocht, omdat je dan aan het eind van het jaar een Target Bonus kreeg.
Dit was voor de plaatselijke muziekwinkel niet te doen en die gingen (bijna) allemaal ten onder ten koste van zaken als Bax en Thomann die groot inkochten en het soms met verlies door verkochten om die bonus maar te krijgen.

Dus de winkels die nog wel over zijn hebben gewoon niet de financiële middelen om spullen te verzenden en daarna retour te nemen.

Paardenstaart

Stamgast
Het effect van de retouren moeten we ook niet overdrijven. Lees een vraag van een EP-lid en antwoord van de EC, zo blijkt onderzoek dat de retouren in Duitsland goed is voor 0,0262% van de totale CO2-uitstoot. Men denkt kennelijk wel na over maatregelen om iets aan de negatieve effecten van de huidige regeling te doen. Een restocking fee voelt de consument natuurlijk wel en dat kan helpen om het gedrag van die consument te beïnvloeden, maar het staat wel op gespannen voet met de gedachte achter de regeling. Namelijk dat je als consument een gekocht product kun bekijken en proberen zoals je dat ook kunt in een fysieke winkel, en als het niet bevalt je het gemakkelijk kunt retourneren. Ik hoef in een fysieke winkel ook niet te betalen als ik iets bekijk en besluit om het toch niet te kopen.
Nee maar dat is ook slechts 1 showroom model. Die vergelijking gaat niet meteen op

Nee maar dat is ook slechts 1 showroom model. Die vergelijking gaat niet meteen op

Het is natuurlijk een andere situatie, maar dat is niet relevant. Het gaat erom dat de huidige regeling is bedacht om het nadeel die de consument heeft bij koop op afstand op te heffen. Dat je een product online niet kunt bekijken en enigszins uitproberen (zoals in een winkel, een webshop hoeft een bak die terugkomt en compleet afgeragd blijkt te zijn dus niet te accepteren!). Dat is wat telt, in dat licht zou het dus vreemd zijn dat je in het geval van een retour online zou moeten betalen en in een winkel niet. Dat is het voordeel die de eigenaar van een fysieke winkel heeft, er is maar één model in de showroom nodig, de webshop-eigenaar moet steeds een nieuwe afsturen. Het hebben van een webshop heeft op zijn beurt weer voordelen die de fysieke winkel niet heeft. Maar zoals gezegd, niet relevant.