Welke drumcomputer adviseren jullie...

D Sinister

Evil Droid
Geen idee wat dat is.

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
ik respecteer je mening wel hoor, en ik geloof ook zeker dat voor sommige mensen het psychologische effect van het daadwerkelijk hebben van een hardware 808 goed is voor hun muzikaliteits proces. Maar voor het eindresultaat maakt het geen donder meer uit tegenwoordig. Dat is ook niet zo verwonderlijk natuurlijjk, we zijn inmiddels 35 jaar verder sinds de release van de hardware 808. Het zou raar zijn als men nu niet in staat is om het gedrag en sound te evenaren en vaak te overtreffen door de huidige mogelijkheden er overheen.

Maar dat neemt niet weg dat ik best begrijp dat mensen die er 1 hebben deze liefhebben en met hand en tand proberen te verdedigen. Alleen ben ik meer het type dat het niet uitmaakt waar je iets mee maakt. Mij gaat het in principe altijd of ik het eindresultaat krijg dat ik in mijn hoofd heb en of dat nou met een pan met pollepel is of met een 20.000 euro kostende Schmidt Analog Synthesizer zal me een rotzorg wezen om eerlijk te zijn :D

Ik heb geen 808. En ik geloof niet in het psychologische effect. Een 808 swingt gewoon anders dan een tr 8 of wat dan ook. En dat is ook logisch omdat het van binnen modulair is opgezet ipv dmv een dsp die alles doet. Drm swingt een mpc ook zoals mpc swingt. En nog meer bakken.

En ik ben pro samples hoor. En DAW etc is ook allemaal prima wat mij betreft. Moet ook vrij strak zijn. Maar alleen effe een template inladen en dan denken dat je de 808 sound krijgt. Nope.

Echter het eind resultaat is doorslag gevend verder. Als je niet zo'n mierenneuker ben zoals ik dan is dat ook prima. :D

En iedereen die dit niet vindt en een 808 heeft. Stuur dan maar een pb. Kom ik die ouwe rommel wel ophalen als je het met een daw ook kan. Koffie neem ik mee in thermoskan of bier in een koelzak met ijs. :D

Voor de rest blijft het leuk die zelfde discussie voeren natuurlijk :P

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
nou zeg, een heleboel pfrrtt weer hier, ik begrijp sowieso mensen die stellig verkondigingen maken niet, er zijn altijd 100 of meer opties om tot iets te komen. industrial is kawai mijn reet, industrial kan met alles. alles kan met alles. (zo'n beetje)

Nou laat die industrial maar horen waarbij je alleen je reet gebruikt en niet anders. Ik vrees dat er alleen maar prrrffffttt uit komt. Maar als jij dat industrial noemt. Prima toch!

:D

Designer

audio lab
Hey, ik kom tenminste met argumenten!,

niet zo van : whoehoehoe hahaha argumentloze commentaar.
Maarja, wie het hards roept, en meeste vrienden heeft, wint de discussie op dit forum!, waarna mijn nuttigge posts minder opvallen.

+1 een drumstel is akoesties, nog meer topic vervuiling, naast de ikke ikke ikke posts.

Maar ik zie net dat je je analoge gear verneukt met MIDI CC's. Je weet toch dat die D staat voor DIGITALO? :D
Val je nu mijn handtekening aan ?
Nu zul je het weten ook : 2 controllers voor de cutoff, maakt 8 bit, de mogelijkheid om 2 extra bits in te stellen is er nog, maar acht ik niet nodig,
voor de oscillator gains is die nauwkeurigheid niet nodig.

Laatst gewijzigd:

deathspell

Ouwe rot
Ik vind de zoveelste digitaal-versus-analoog-discussie niet zo bijster interessant en reageer daar verder maar niet op.

Ter informatie, en geholpen door een aantal reacties hierboven, ga ik hoogstwaarschijnlijk kiezen voor een combinatie - een Elektron Octatrack en een Elektron Rytm. Wel even wat langer doorsparen, maar een sexy combinatie, lijkt me!

:)

r.5

Vers lid geweest
Val je nu mijn handtekening aan ? Nu zul je het weten ook : 2 controllers voor de cutoff, maakt 8 bit, de mogelijkheid om 2 extra bits in te stellen is er nog, maar acht ik niet nodig,
voor de oscillator gains is die nauwkeurigheid niet nodig.

8 bits, 10 bits... Het blijft allemaal getrapte digitale boel... Samplen doen we tegenwoording op minstens 16 bits of liefst zelf 24 bits... En mijn nieuwe Bosch accuboormachine kwam zelfs met 32 bits maar die is dan wel weer analoog...

Terug on topic: Als ik maar één drumcomputer mocht kiezen voor electro/industrial was het de Machinedrum!

Nap

Gedreven door GAS
Als ik er 1 mocht en het zou per se hardware moeten zijn zou ik voor de Analog Rytm gaan om de eenvoudige reden dat het naast een beest van een analoge drumbak ook nog eens een device is dat met samples kan werken. Koppel dat aan de individuele outputs (dus nog meer mogelijkheden voor externe bewerking) en de sequencer en de fraaie effecten en je hebt eigenlijk wel een heel compleet apparaat.

Scrape

Ouwe rot
Ik vind de zoveelste digitaal-versus-analoog-discussie niet zo bijster interessant en reageer daar verder maar niet op.

Ter informatie, en geholpen door een aantal reacties hierboven, ga ik hoogstwaarschijnlijk kiezen voor een combinatie - een Elektron Octatrack en een Elektron Rytm. Wel even wat langer doorsparen, maar een sexy combinatie, lijkt me!

Lijkt me een prima keus! :okdan:
Gelukkig dat je toch nog iets hebt gehad aan dit moddergooitopic. =(

SB-SIX

Ouwe rot

Goeie keus. Ik zou dan eerst een rytm kopen omdat die een stuk eenvoudiger is. Als je die helemaal door hebt is de stap naar de octa minder groot. De octatrack zit wel goed/intuitief in elkaar wat mij betreft maar hij kan ontzettend veel en schrikt daardoor nog wel eens wat mensen af.

smackos

Gepokt en gemazeld
ha dat is een K1 gebaseerd dingetje dan dat is die LFO preset die er ook in zit, dat klinkt wel erg goed voor zo een type keyboard overigens

deathspell

Ouwe rot
Goeie keus. Ik zou dan eerst een rytm kopen omdat die een stuk eenvoudiger is. Als je die helemaal door hebt is de stap naar de octa minder groot. De octatrack zit wel goed/intuitief in elkaar wat mij betreft maar hij kan ontzettend veel en schrikt daardoor nog wel eens wat mensen af.

Thanks, ik bestel ze denk ik tegelijkertijd, maar dan begin ik met de handleiding van de Rytm.

:okdan: