• Het stemmen voor de Synthforum Contest 2021 is begonnen.
    En dat mag je hier doen.

• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

Waar luister je NU naar? II

Furious5

ENOUGH ALREADY!
[edit] sorry het topic is natuurlijk wat ik NU luister - en ik postte gewoon wat tofs.. dus heb het weggehaald..

Laatst gewijzigd:

Furious5

ENOUGH ALREADY!
okay, op verzoek dan.. ik moest er aan te denken na jouw post :)
Dit zag ik op TV toendertijd en ben ik nooit meer vergeten.. de coolest-of-cool..

The Cramps - All women are bad

en deze track is ook te gek van ze:

The Cramps - I Can't Hardly Stand It

Laatst gewijzigd:

Bahamut

yip yip
^
Hehe dat doet me denken aan de eindeloze discussies over de vraag of 4'33" nu wel of geen muziek is, op een forum voor klassieke muziek waar ik af en toe rondhang.
Het "stuk" is in ieder geval in z'n opzet geslaagd in zoverre dat het mensen prikkelt om na te denken over wat muziek is.

ProgHead

Ouwe rot
Toen ik nog jong was en haar op mijn hoofd had gingen we aan het eind van de avond vaak in de concertzaal van het plaatselijke jongerencentrum met bezems luchtgitaar spelen. Helaas hebben we dat toen nooit als een avant garde vorm van muziek gepresenteerd, anders waren we nu misschien ook beroemd geweest. :D

Maar dat het met 4'33" niet veel geworden is komt natuurlijk doordat je binnen dat genre (stilte) enkel nog maar de duur van je muziekstuk kunt variëren. Alle andere mogelijkheden van muzikale expressie zijn weggenomen. Daar kan een echte muzikant niets meer mee.

Schimpie

Besmettelijk
Er staat een jamsessie met maatje(s) in de planning, iets wat doorgaans in de teKno hoek zit.
Dat mijn kop daar op het moment nog niet helemaal naar staat blijkt wel uit de muziekkeuze op het moment.

Wat een pareltje.

cool die Soman.. wat is dit voor stijl? Soort EBM in een nieuw jasje?

Het is vooral erg Duits, als je het mij vraagt. :D Je zou dit kunnen rekenen onder TBM (Techno Body Music), denk ik. Die term is nu vrij algemeen in gebruik.