Elektronische muziek voor spionage doeleinden...

bliepertronic

Vintage kloon
zo, ik heb hem uitgespeeld!!
dit was een van de moeilijkste computergames ooit..
maar de duivel is nu eindelijk verslagen..
we hoeven hier nu niet meer bang voor te zijn!

rubbah

Ongewassen Lid
tenzij ie toch weer op een geheime missie is...

sluit dat nooit uit. the game is never over !

6 trak

?ILLEGAL QUANTITY ERROR
het kwaad heeft geen eigen energiebron (vandaar ook die duisternis) en gebruikt ons daarvoor, wij barsten van de energie en de mogelijkheden maar zijn door het instituut geprogrammeerd om te denken dat we niets voorstellen en alleen via hun tot 'iets' kunnen komen... op het moment dat we tegen heerschende zuilen vaarwel zeggen en ZELF na gaan denken kunnen we ons volle potentieel gaan gebruiken en zal alles anders worden...

in deze tijd van technologisch vernuft en allerhande (nietszeggende) speeltjes vergeten we des te meer wie we werkelijk zijn...

achteruit gespeeld geluid, boodschap van de duivel. elektronische muziek, ook duivels. de moeder van mn 1ste sexvrindin zat bij de pinkstergemeente(als enige van het gezin). wat oorlog mee gehad tot vreugde van dr vader.
wel is het zo dat de moleculaire samenstelling van organismen veranderd door klank. dus klank kan destructief werken, niet alleen voor het gehoor. maar ik ben niet doof. dus elektronische muziek is in deze nog niet destructief geweest.

een ander verhaal. met film is een experiment geweest met om de zoveel tijd een shot van een cola-flesje. te snel voor het oog om het te zien, maar langzaam vormde zich het beeld van een flesje cola wat gretig werd afgenomen na het kijken van deze film.(dit is nu door de wet verboden overigens).
hoewel, hier hebben ze wat op gevonden-het reclame blok.
met geluid kan dit op een andere manier. je hebt een geluidsopname, muziek of anders. nu kun je onder de gehoorsdrempel txt-n inspreken en toevoegen. de eerste opname maskeert, de 2de ligt eronder. de luisteraar zal toch iets van een idee van de txt-n meekrijgen.(ook verboden).

Document1

Koning, Keizer, Admiraal
Wie zijn we dan eigenlijk? Een stel bosnymphen ofzo? :P

Rianne_SynthiA

SynTheSister
The Neverending story... we blijven gewoon dromen van een betere wereld.
Om toch on topic (synthesizers) te blijven: let op die elektronische sfeermuziek. Klinkt lekker spacy en futuristisch toch?
Als het allemaal kul is (valt nooit uit te sluiten) dan hebben we altijd de muziek nog.

Storm

A-ha!
What a load of boll*cks.

een beetje wout, was even aan het free wheelen met de mind. daarna refereerde ik meer naar de verborgen boodschappen.
toevallig heb ik net weer eens een boek uit de kast getrokken over het 'ontstaan' van muziek. vanuit indiaas standpunt gezien. van magische handeling tot het verbinden van goden aan boventonen en.....democratisering van muziek uitvoeren. dus niet alleen de hogere kasten...met dank aan pythagoras.

een beetje wout, was even aan het free wheelen met de mind.
Al je aan het free-wheelen was, dan kan je mijns inziens niet stellen 'dat het zo is, toch? Je kan je het misschien voorstellen dat het zo kan zijn :)
daarna refereerde ik meer naar de verborgen boodschappen.
Het snelle beeld zat niet in de film, want die gaat met 24 beelden per seconde aan en uit. Er moet een zeer snelle projector zijn, met een behoorlijke lichtopbrenst, om zo snel te projecteren dat het werkt. Maar je kunt het met die projector overal doen, niet speciaal in de bioscoop...
toevallig heb ik net weer eens een boek uit de kast getrokken over het 'ontstaan' van muziek. vanuit indiaas standpunt gezien. van magische handeling tot het verbinden van goden aan boventonen en.....democratisering van muziek uitvoeren. dus niet alleen de hogere kasten...met dank aan pythagoras.
Ja, zulke boeken bestaan, maar wat heeft Pythagoras met India te maken?

Wout

ik had het kunnen weten, weer ge-owe-h.
Beslist niet en dat interpreteer je verkeerd. Dat is niet mijn verantwoordelijkheid en puur iets van jouw kant. We zijn aan het communiceren en dat is niet iets vrijblijvend, want dan zou het inderdaad ge-ouwe-hoer zijn.

Je schrijft over India en het ontstaan van de muziek, tenminste over het beeld dat de Indiërs hier over hebben en je haalt de Griekse wiskundige Pythogoras aan. Dat werpt toch wel wat vraagjes op. Let wel, de vermeende reis van Pythogoras naar India en dat hij daar de hele wiskundige rim-ram gewoon gekopieerd zou hebben onder zijn eigen naam, dat is nooit aannemelijk gemaakt, laat staan bewezen. Andersom is waarschijnlijker.

Maar indien je je eigen opmerkingen niet wilt verduidelijken, dan vraag ik me in alle redelijkheid af wie er nu ouwe-hoert of eenvoudig 'maar wat schrijft'.

Misschien is het handig dat je me op je negeerlijst zet? Dan hoef je mijn antwoorden niet meer te lezen...

Wout

Natuurlijk is bovenstaande post onzin, maar wel leuk om te bedenken
(dit is dus niet vrijblijvend begrijp ik)
Het is slechts een verwijzing naar de CD ‘More Electronic Music’ by Badings, met muziek uit 1958-1960.
Wout
'man, is the measure of all things' :protagoras(+/- 500-411 b.c.).
met ge-owe-h bedoelde ik niet de verwijzing naar het prima werk van henk badings. goed om dit even aandacht te geven, maar naar de rest van het schrijven er om heen.
waarom die poespas wout? over de beatles, je spreekt van onze gedachte of dat de gedachte van het hele forum is? geen schoen te groot voor jou. of je denkt dat we kids zijn uit je klas? we zijn geen 9 hier.
maar even over de democratisering van muziek. even in het kort. pythagoras gebruikte een monochord(een 1 snarig instrument met verschuifbare fret) waarmee hij de exacte verhoudingen en toonrelaties kon uitleggen van de 'heilige' gezangen. deze werden toen nog alleen doorgegeven met magische en/of heilige tradities aan maar een handjevol mensen. het was meetbaar geworden.

Laatst gewijzigd:
Natuurlijk is bovenstaande post onzin, maar wel leuk om te bedenken
Het is slechts een verwijzing naar de CD ‘More Electronic Music’ by Badings, met muziek uit 1958-1960.
Wout
Roland, ik zou je willen verzoeken de 'quote' functie te gebruiken. Nu staat de tekst als zijnde van jou, maar met mijn naam er onder. Dat is iets te verwarrend.
roland kuit schreef:
'man, is the measure of all things' :protagoras(+/- 500-411 b.c.).
Waarvan acte, al had de goede man het beslist niet in het Engels gezegd, dus gewoon Nederlands kan ook :)
met ge-owe-h bedoelde ik niet de verwijzing naar het prima werk van henk badings. goed om dit even aandacht te geven, maar naar de rest van het schrijven er om heen.
waarom die poespas wout? over de beatles, je spreekt van onze gedachte of dat de gedachte van het hele forum is?
Misschien was ik wat onduidelijk, achteraf, maar die tekst was slechts een grap, een proeve van een 'zwevende' tekst, waarbij de schrijver de lezer het idee geeft 'mee te denken'. Maar heb je de twee aangehaalde stukken gehoord? Zijn er volgens jou hier en daar geen overeenkomsten? Al was het maar qua karakter.
geen schoen te groot voor jou.
Volgens jou heb ik lange tenen en die passen alleen maar in grote schoenen :D Maar het is niet netjes me met mijn schoenmaat te plagen! ;)
of je denkt dat we kids zijn uit je klas? we zijn geen 9 hier.
Even een belangrijk misverstand uit de weg ruimen. Kinderen zijn op zeker, mits niet mentaal gehandicapt, capabel om een normaal menselijke gedachtegang te volgen, hoewel ze bepaalde woorden en begrippen niet volledig kennen. Een leerkracht dient daar rekening mee te houden en dat bezwaar weg te nemen. Maar voor de rest zijn het volwaardige denkertjes, hoor. Onderwijs zou anders onmogelijk zijn. Je beeld is wat autoritair…
maar even over de democratisering van muziek. even in het kort. pythagoras gebruikte een monochord(een 1 snarig instrument met verschuifbare fret) waarmee hij de exacte verhoudingen en toonrelaties kon uitleggen van de 'heilige' gezangen. deze werden toen nog alleen doorgegeven met magische en/of heilige tradities aan maar een handjevol mensen. het was meetbaar geworden.
Okay, hier gaat het dus over! Als detail wijs ik er op dat Pythagoras voor de relaties tussen tonen niet het monochord gebruikte, maar het tetrachord, een vier snarig instrument, dat in twee vormen bestond: zeg maar eenvoudig gestemd als do-fa en so-do, oftewel twee hele en een half seconde elk.
Met het monochord werden slechts metingen gedaan, bijvoorbeeld dat een halve snaar dezelfde noot, maar een octaaf hoger, geeft, dan een hele snaar.

Wat mij bezwaarlijk lijkt in deze opvatting is dat meetbaar, oftewel na-maakbaar, gelijk staat aan algemeen verkrijgbaar en daarmee democratisch. Arme landarbeiders hadden geen meetlatjes!
Ik vraag me ook af hoe die heilige hoge kaste zelf de informatie doorgaf, intern… En deze gezangen werden nooit gehoord door de normale stervelingen? Zij waren allemaal toondoof en konden beslist niet een melodie onthouden? Zij mochten de muziek niet horen? Wie heeft er nu interesse in muziek die nog nooit gehoord is? Dat hele ‘heilige’ gedoe vind ik een onstabiel verhaal. Daarbij heeft het te veel een culturele dominantie in zich, alsof er geen andere toonsystemen in andere culturen bestaan.

Leuk is natuurlijk dat Pythogoras ontdekte dat zijn eigen metingen niet in overeenstemming waren met de praktijk, waardoor hij bij de beruchte ‘komma’ aanlandde.

Wout

Laatst gewijzigd:

R-ond

Gepokt en gemazeld
Natuurlijk is bovenstaande post onzin, maar wel leuk om te bedenken :)

Een bijlage bij de box ‘Early Dutch Electronic Music’, verkrijgbaar bij: http://www.nederlandsmuziekinstituut.nl/nl/winkel?type=cd

Wout
(die nu een plaat van Michael Jackson achteruit gaat draaien. BTW zijn die scratchende DJ’s niet gewoon met morse tekens bezig?)

scratchen = re connecten met other space ..dj = god ..
wout je bent aan vakantie toe denkik:D:luv:
mooi verzonne

Joengs, waar gaat dit allemaal over????
Simpel gezegd over de stelling dat muziek iets 'goddelijks' vertegenwoordigt of dat het puur amusement is. En dat Pythagoras, de Griekse wiskundige, de muziek vrij van de heilige mannen heeft gemaakt, zoals Prometheus het vuur van de goden stal en aan de mensen gaf :)

Gezien de eerdere postings: voor goden kan je ook aliens lezen...

Wout